SUB U12A imponerer i Golden League Platin

Bjarne Rasmussen
25. marts 2018 kl. 20:51
Det lykkedes SUB U12A at holde sig oppe i Platin i Golden League

SUB U12A spillede i dag den sidste kamp i 1. runde i Golden League Platin i 2018.

Modstanderen var Middelfart, og vi kunne med uafgjort sikre os at blive Platin, hvor det så samtidig ville være Middelfart der rykkede ned i Guld.

Den opgave løste vi på fornem vis med en sejr på 4-0!

Det er 3. gang vi spiller i Platin. De 2 andre gange er vi blevet bombet direkte tilbage i Guld, begge gang med 3 nederlag og 0 point, og flere af kampene med 2-cifrede nederlag.

Sådan skulle det dog ikke gå denne gang.

Første gang vi for alvor fik bevis for at vi havde rykket os, og var kommet tættere på Platin-niveau, var i januar måned, hvor vi i Champions League vinterturneringen slog BBB 2-0 hjemme i SUB. BBB har vi ellers tabt til 2 gange tidligere i Golden League. Begge gange tæt på 2-cifret.

Kort tid herefter slog i Middelfart i en 11-mands træningskamp. Middelfart er også et relativt fast Platin-hold.

Skæbnen ville at BBB efter nederlaget til os i Champions League turneringen først valgte at trække sig fra resten af Champions League turneringen, og efterfølgende også fra Golden League. Vi blev derfor tilbudt at overtage deres plads i Platin, hvor modstanderne så var henholdvis Svendborg, OB og Middelfart.

Spændingen var derfor stor da vi tog hul på 1. runde af Golden League 2018, hvor første modstander i Platin var Svendborg, på hjemmebane i SUB, den 04. marts 2018.

Svendborg har vi været i pulje med begge de andre gange vi har været i Platin, og begge gange har vi tabt 2-cifret.

Vi spillede en kanon-kamp, en af vores bedste Platin-kampe, og taber noget uheldigt 1-2. Vi viste fra start at vi selv troede på det, og det var en sand fornøjelse at se hvor tæt og intens kampen var. Så trods nederlag, og trods det at vi var giga tæt på mindst 2-2 var det alligevel en positiv oplevelse der blot gav endnu mere tro på og bevis for, at vi godt kunne være med på Platin-niveau.

SUB - Svendborg (1-2) den 04.03.2018

Næste kamp var ude mod OB, den 11. marts.

Også OB har vi hidtil tabt temmelig stort til. Vi stillede op med et noget sygdomsramt hold. 2 afbud om morgenen og en spiller med halsbetændelse og feber.

Trods det kommer vi faktisk foran 1-0 og holder denne føring til halvleg. OB udligner til 1-1 hvorefter vi får gult kort og en mand ude i 5 minutter. Vi holder stand her og holder 1-1 indtil 7-8 minutter før tid, hvor kræfterne slipper op, og hvor OB så kommer på 2-1 og derudover scorer 2 lidt heldige mål de sidste 2 minutter, og dermed vinder 4-1.

Trods nederlaget dog igen en positiv oplevelse, fordi vi var med og var jævnbyrdige det meste af kampen.

OB - SUB (4-1) den 11.03.2018

Sidste kamp i puljen var så i dag, den 25.03.2018 hjemme i SUB mod Middelfart.

Og det var en decideret finale om at blive i Platin, henholdsvis rykke ned i Guld.

Vi kom med nederlag på 1-2 til Svendborg og 1-4 til Odense, mens Middelfart kom med nederlag på 2-8 til OB og 0-5 til Svendborg.

Vores noget bedre målscore gjorde derfor at vi kunne nøjes med uafgjort, mens Middelfart skulle vinde for at holde sig oppe i Platin.

Og som allerede nævnt klarede vi denne opgave til UG med kryds og slange med en sejr på 4-0.

Een ting er således at vi holder os oppe i Platin og får 3 point. Noget andet, og faktisk endnu vigtigere er at vi slutter runden af med en samlet målscore på 6-6, efter 3 Platin-kampe mod henholdsvis Svendborg, OB og Middelfart.

Det er lysår til forskel for de 2 andre gange vi har været i Platin.

Alle 3 modstanderes trænere har efterfølgende rost os og uafhængigt af hinanden givet udtryk for at vi har rykket os temmelig meget siden i sommers.

Som udenforstående har det været en sand fornøjelse at følge drengenes udvikling, og se hvor meget de rent faktisk har lært af de store klø de fik de 2 første gange i Platin. Rigtig mange andre hold var knækket efter sådan en oplevelse. Vores drenge har derimod virkelig taget ved lære, og omsat dette til noget positivt!

Drengene fortjener kæmpe ros og respekt for den udvikling de har gjort.

SUB - Middelfart (4-0) den 25.03.2018

Efter første runde i forårets Golden League er de 8 Platin-hold til næste runde nu :

Svendborg, OB, SUB, Brande, AGF, Randers samt de 2 oprykkere fra Guld (Haderslev og Stensballe) der erstatter de 2 nedrykkere (Middelfart og Vejle).