SUB U12 samlet vinder af CL-turneringen 2017_2018

Bjarne Rasmussen
08. april 2018 kl. 07:34
SUB U12 samlet til finalestævne i både CL og EL

SUB U12 har hen over efterår/vinter deltaget med et hold i både Champions League (CL) samt Europa League (EL) turneringen.

I begge turneringer blev der først spillet 3 dobbelt-runder (i puljer med 4 hold) før Jul og herefter samme efter Jul.

Både i EL og CL blev SUB puljevinder i deres respektive puljer, hvilket betød at de i runderne efter Jul kom i pulje med andre 1´ere og 2´ere.

Efter at disse runder var spillet, sluttede CL-holdet igen som puljevinder, mens EL-holdet sluttede som nr. 2.

Dermed var begge hold kvalificeret til A-slutspil ved det store Finalestævne, som fandt sted igår, lørdag den 07.04.2018 i Hjerting.

Vi havde til lejligheden arrangeret en stor 57-personers bus, og incl. alle spillere, som supportere bestående af forældre og søskende, var vi i alt 55 der glade og forventningsfulde steg på bussen i SUB kl. 08.30.

Vel ankommet til Hjerting, fik begge hold hurtigt klædt om - og så gik det ellers løs med kampene.

EL-holdet var kommet i indledene pulje med Bramming, Hjerting og Ikast. CL holdet var kommet i indledende pulje med SGS/SSK, Thisted samt Silkeborg IF.

Begge hold blev nr. 1 i deres puljer - hvilket betød at begge hold gik direkte videre til kvartfinale.

Humøret var derfor højt blandt både spillere og supportere - og vejret må også siges at det var med os.

I kvartfinalen var det dog desværre slut for EL-holdet, som her tabte dagens første kamp med 0-2 til HEI.
HEI gik herefter hele vejen og vandt hele EL. Bestemt ingen skam at tave til den senere samlede vinder!

CL-holdet mødte Kolding KB i deres kvartfinale, og her blev det til en sikker 2-0 sejr, så dermed hed det nu semi-finale.

I semi-finalen mødte vi Lyseng, som i deres kvart-finale havde slået Silkeborg IF ud. Lyseng havde vi mødt i gruppespil efter Jul også, hvor det var blevet til sejr hjemme i SUB og nederlag i Lyseng.

Semifinalen blev en taktisk præget affære mellem 2 trætte hold, hvor der virkelig var behov for tålmodighed. Ordinær kamp endte 0-0, og afgørelsen skulle derfor findes i straffesparkskonkurrence, med 3 straffespark til hvert hold. Begge hold scorede på alle 3 straffespark, så herefter hed de 1 mod 1.

SUB´s 3 sikre straffespark-skytter var : Niklas Willumsgaard, Oliver Mazur og Lukas Borchers.

Lysengs 4. straffespark redder Benjamin Rasmussen, hvorefter vores anfører, Nikolaj Garbers med SUB´s 4. straffespark afgør kampen.

Dermed stod vi nu i FINALEN i CL.

Her hed modstanderen Herning Fremad (FCM) - og i finalen var vi både fysisk og ikke mindst mentalt stærkere end Herning Fremad, og vi vinder derfor finalen sikkert med 3-1, efter en laaang dag med 6 hårde kampe, hvor vi endte med at stå som samlet vinder i CL-turneringen 2017_2018.

Finalen var først færdig kl. godt 19.00 - så efter præmieoverrækkelse, bad osv. blev den 21.45 før vi atter landede i SUB, godt trætte, efter en dag med rigtig meget hygge, socialt samvær, godt fodboldspil, og en stor POKAL.

1000 tak til begge hold, til begge trænere, og ikke mindst til forældre og søskende, for den store opbakning og en fantastisk hyggelig dag!